deklaracja dostępności
wyszukiwarka
Dok. z dnia: 21.05.2020
Podpisał: prof. dr hab. Stanisław Tabisz
Status: archiwalne

Zarządzenie nr 59 Rektora Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie z dnia 21 maja 2020 roku w sprawie: czasowego ograniczenia funkcjonowania Akademii [PDF]

Na podstawie art. 23 ust. 1 i 2 pkt 2 ustawy z dnia 20 lipca 2018 roku – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t. j. Dz. U. z 2020 r. poz. 85) oraz Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 15 maja 2020 roku (Dz. U. z 2020 r. poz. 874) w związku z koniecznością przeciwdziałania rozprzestrzenianiu się wirusa SARS-CoV-2 oraz w związku z kontynuacją czasowego ograniczenia funkcjonowania uczelni zarządzam, co następuje:

§ 1
1. w celu zapewnienia bezpieczeństwa członkom społeczności akademickiej przedłużam okres prowadzenia zajęć dydaktycznych w formie zdalnej w Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie do dnia 30 czerwca 2020 roku, z zastrzeżeniem ust. 2.
2. w okresie, o którym mowa w ust. 1, na wniosek nauczyciela akademickiego albo studenta, w uczelni artystycznej, za zgodą rektora, mogą być prowadzone zajęcia dla studentów, z tym że może w nich uczestniczyć jednocześnie nie więcej niż 4 studentów. Jeżeli jest to niezbędne dla prawidłowej realizacji zajęć, oprócz nauczyciela akademickiego lub innej osoby prowadzącej zajęcia, może w nich uczestniczyć dodatkowo inna osoba zatrudniona w uczelni.
3. Rektor wyraża zgodę na prowadzenie zajęć, jeżeli zgodę na udział w tych zajęciach wyrażą studenci, nauczyciel akademicki, inna osoba prowadząca zajęcia lub inna osoba zatrudniona w uczelni uczestnicząca dodatkowo w tych zajęciach.
4. w okresie, o którym mowa w ust. 1, na wniosek nauczyciela akademickiego albo studenta, rektor może wyrazić zgodę na indywidualne korzystanie z infrastruktury uczelni.
5. Zasady organizacji kształcenia na odległość określa odrębne zarządzenie.
6. Nauczyciele akademiccy realizują obowiązki badawcze, artystyczne i organizacyjne w formie pracy zdalnej, z wyjątkiem sytuacji, o których mowa w ust. 2-4.
§2
1. Zobowiązuję kierowników jednostek do kierowania podległych im pracowników niebędących nauczycielami akademickimi do świadczenia pracy w trybie pracy zdalnej, o ile taka forma pracy jest możliwa na danym stanowisku. Kierownicy kierując pracowników im podległych do wykonywania pracy w ramach pracy zdalnej, winni wziąć pod uwagę prawidłową realizację ciążących na Uczelni obowiązków wynikających z przepisów powszechnie obowiązujących.
2. w przypadku, gdy realizacja zadań nie jest możliwa w ramach pracy zdalnej kierownicy działów wyznaczają w swoim dziale pracowników zobowiązanych do wykonywania pracy w budynkach ASP, tak aby w danym pomieszczeniu przebywała najmniejsza ilość pracowników przy zachowaniu obowiązujących norm sanitarnych.
3. Przedłużam przestój na stanowiskach, na których nie ma możliwości pracy zdalnej i konieczności świadczenia pracy stacjonarnej dla zachowania prawidłowości funkcjonowania Uczelni.
4. Sprawy kierowane do Biura Rektora i Kanclerza, a także innych działów administracji ASP w Krakowie powinny być kierowane w formie elektronicznej lub telefonicznie, chyba że z obowiązujących przepisów wynika, iż dana czynność wymaga zachowania formy pisemnej.
5. Pracownicy, którzy wykonują pracę w budynkach ASP zobowiązani są do ewidencji obecności w rejestratorze czasu pracy.

§ 3
1. Dotychczasowe zakazy dotyczące wyjazdów, przyjazdów i organizacji wydarzeń
oraz zasady zgłaszania narażenia na zakażenie lub zakażenia zostają przedłużone do dnia 30 czerwca 2020 r.
2. Zamknięcie dla wszystkich korzystających Biblioteki Głównej, Muzeum ASP, wszystkich Galerii w strukturach Akademii (w tym galerii „Akademia w Bronowicach”) oraz Domu Plenerowego i Domu Pracy Twórczej na Harendzie zostaje przedłużone do dnia 30 czerwca 2020 r.
3. Możliwość wejścia do budynków ASP mają pracownicy, o których mowa w § 2 ust. 2 na podstawie list zaakceptowanych przez Rektora lub Kwestora. Dotychczasowe listy zachowują moc obowiązującą.
4. Wejście do budynku ASP przy pl. Matejki 13, w celu załatwienia spraw pracowniczych, możliwe będzie po wcześniejszym uzyskaniu zgody Kierownika Działu Spraw Pracowniczych.
5. Pozostałe osoby, aby wejść do budynku, zobowiązane są uzyskać zgodę Rektora lub Kwestora.
6. Osoby spoza społeczności akademickiej winny uzyskać zgodę Rektora na wejście do budynków ASP.
§ 4
1. Traci moc zarządzenie rektora nr 57 z dnia 12 maja 2020 r.
2. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 21 maja 2020 r. i obowiązuje do dnia 30 czerwca 2020 r. z możliwością przedłużenia lub wcześniejszego odwołania.

 

Data zmiany Edytowany przez Powód zmiany
9.06.2020 9:00Paulina Badowskaedycja stronyWersja aktualna
9.06.2020 8:28Paulina Badowskaedycja stronyPokaż
25.05.2020 13:58Paulina BadowskapublikacjaPokaż